Digital Fundraiser til Dansk Blindesamfund

Vil du gøre en forskel for mennesker med synshandicap? Har du stærke digitale evner og lyst til at udvikle og drive vores digitale kampagner? Kan du skabe engagerende og inspirerende indhold? Så er du måske vores nye kollega i Dansk Blindesamfunds indsamlings- og engagementsteam.

Om os

Dansk Blindesamfund er en interesseorganisation for mennesker med synshandicap. Hver dag kæmper vi for, at blinde og svagsynede kan deltage og bidrage på linje med alle andre. Vi tilbyder rehabilitering, rådgivning, kurser, netværk og støtte, når synet svigter. Vi kæmper for bedre politiske rammer og rettigheder for mennesker med synshandicap. Vi har ca. 200 medarbejdere fordelt på hovedkontoret i Høje Taastrup, Fuglsangscentret i Fredericia og dækker hele Danmark gennem vores konsulentordning.

Om stillingen

Som digital fundraiser er din primære opgave at udvikle digitalt indhold og kampagner, der skaber opmærksomhed, leads og donationer. Du er drivende i hele processen fra idéudvikling, indholdsproduktion, annonceopsætning, monitorering og tilpasning til afrapportering. Vi har en ny digital plan i støbeskeen og ser dig som tovholder på udviklingsprojektet. Du får en enestående mulighed for at sætte dit eget aftryk på arbejdet og lede vores digitale udvikling i samspil med andre gode kollegaer og ledelsen.

Vi leder efter dig, der kan

  • Udvikle og drive fundraising-kampagner på tværs af vores digitale kanaler. Du har en god forretningsforståelse og er kommerciel i din tilgang.
  • Styrke vores leadgenerering og fundraising fra digitale kanaler. Du kan opsætte annoncer – og i noget omfang selv skabe indholdet og kreativerne samt afrapportere på kampagner.
  • Arbejde ’hands on’ med digital markedsføring, herunder arbejde i sociale medieværktøjer og analysere kampagnepræstationer, donorengagement og fundraisingsresultater, så vi konstant bliver klogere og optimerer på vores indsatser.
  • Samarbejde med kommunikationsteamet og bidrage til at understøtte sammenhængende budskaber og synlighed om foreningens arbejde for mennesker med synshandicap.
  • Være bindeled til vores bureau på Google Ads, SEO og SEM.
  • Bidrage til kreativ kampagneudvikling i forhold til mærkedage mv. hen over året.

Om dig

Din specifikke uddannelsesmæssige baggrund er ikke det vigtigste for os. Det er derimod dit ønske, drive og indstilling til at være med til at gøre en forskel for de mennesker, der lever med synshandicap. Uanset din baggrund er det afgørende, at du har stort gå-på-mod og lyst til at bidrage til udviklingen på det digitale område. Det er et krav, at du har solid indsigt i digitale kanaler, donoradfærd og engagement og en fordel, hvis du har erfaring fra en NGO, en indsamlingsorganisation eller en politisk drevet interesseorganisation.

Vi forestiller os, at du

  • Er erfaren med digital fundraising og/eller digital markedsføring.
  • Er erfaren i at arbejde i Facebook Business Manager og gerne Google Ads.
  • Er selvstændig og konstruktiv i samarbejdet med kollegaer.
  • Er energisk, målrettet og en god afslutter.
  • Trives med konkrete målsætninger og KPI’er.
  • Er kreativ og har et stærkt kendskab til donoradfærd og målgrupper.

Vi tilbyder

Vi tilbyder et spændende job i et uhøjtideligt og kreativt arbejdsmiljø med alsidige opgaver, højt tempo og mange udviklingsmuligheder. Du har stor frihed i opgaveløsningen og bliver en del af et team med et stærkt sammenhold.

Vi er syv medarbejdere i teamet under ledelse af indsamlings- og engagementschef Christina Hammer. Vi hjælper hinanden, og vi giver hinanden nogle gode arbejdsdage med masser af faglig sparring og godt humør. Vi har flextid og arbejder hjemmefra to dage om ugen.

Løn- og ansættelsesvilkår

Arbejdsugen er gennemsnitlig 37 timer med betalt frokostpause. Du får løn og pension efter overenskomst.

Vil du vide mere?

Ekstern fundraising-konsulent Christian Sophus Ehlers assisterer i rekrutteringen, så har du spørgsmål om stillingen, er du velkommen til at kontakte ham på

Ansøgningsproces

Send ansøgning og CV til:

Vi skal have din ansøgning senest torsdag den 7. november 2024 kl. 9.00.

Vi forventer at holde første runde samtaler torsdag den 14. november 2024 og anden runde mandag den 18. november 2024.

Vi forventer, at du starter i stillingen den 6. januar 2025.