Dansk Blindesamfund søger en hjælpsom og ansvarsbevidst sekretær

Vil du være med til at gøre en forskel for blinde og svagsynede? Trives du med en meningsfuld, sjov og afvekslende hverdag i en moderne medlemsorganisation?

Vi søger en sekretær i Dansk Blindesamfund, da vores nuværende kollega i Konsulentordningen går på pension. Sekretærfunktionen er et vigtigt knudepunkt for løbende henvendelser fra medlemmer, konsulenter og mange andre.

Dansk Blindesamfund er en interesseorganisation for mennesker med synshandicap og leverandør af rehabiliterende tilbud. Hver dag kæmper vi for, at blinde og svagsynede kan deltage og bidrage på linje med alle andre. Vi tilbyder rehabilitering, rådgivning, kurser, netværk og støtte, når synet svigter. Vi kæmper for bedre politiske rammer og rettigheder for mennesker med synshandicap. Vi har ca. 200 medarbejdere fordelt på hovedkontoret i Høje Taastrup, Fuglsangscentret i Fredericia og rundt om i hele landet.

Arbejdsopgaver

  • Udføre meget varierede sekretæropgaver i vores rehabiliterings- og rådgivningsafdeling, herunder Konsulentordning og Førerhundeordning.
  • Svare på henvendelser fra medlemmer på telefon og mail og samarbejde tæt med Medlemsservice.
  • Bistå i administrative processer, udarbejde korrespondancer, kontere fakturaer, foretage arkivering m.m.
  • Være personlig assistent for to synshandicappede kolleger, dvs. foretage korrekturlæsninger og bistå med praktiske opgaver, hvor syn er nødvendigt, samt ledsage til møder og rejser ved behov.

Vi ønsker os en ny kollega, som kan sige ja til følgende:

  • Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund og erfaring fra en tilsvarende stilling.
  • Du er en serviceminded og positiv kollega, som kan samarbejde på alle niveauer og samtidig arbejde selvstændigt.
  • Du bidrager med godt humør og engagement, har stor empati og er tålmodig.
  • Du er omhyggelig og har sans for detaljer.
  • Du trives i en hverdag, der ofte byder på uventede og meget forskelligartede opgaver.
  • Du er dygtig til at formulere dig skriftligt og har gode IT- færdigheder.
  • Du arbejder struktureret med fokus på overholdelse af deadlines, og du kan medvirke til at optimere og forbedre administrative arbejdsgange.

Om stillingen

Stillingen er normeret til 37 timer om ugen med betalt frokostpause. Du får løn efter aftale og pension efter overenskomst. Arbejdsstedet er Handicaporganisationernes Hus i Høje Taastrup, som er et dejligt hus med god kantine og med gratis adgang til fitnesslokale.

Du refererer til Birgitte Lilletvedt, der er afdelingschef for rehabilitering og rådgivning. Hvis du har yderligere spørgsmål til stillingen, så skriv eller ring til rehabiliterings- og rådgivningschef Birgitte Lilletvedt på nedenstående kontaktoplysninger:

Send din ansøgning og dit CV senest den 12. august. Vi håber på, at du bliver vores nye kollega fra oktober 2024.