Vil du være med til at udvikle og styrke økonomifunktionen i Dansk Blindesamfund?

Har du erfaring med bogholderi, flair for optimering og lyst til at være med i en udvikling, hvor vi finder nye måder at gøre tingene smartere? Så har du chancen for at kombinere klassiske økonomiopgaver med muligheden for at skabe forbedringer, der gør en reel forskel for mennesker med synshandicap.

Hos Dansk Blindesamfund arbejder vi hver dag for at give blinde og svagsynede lige muligheder for at deltage og bidrage på linje med alle andre. Nu søger vi to nye kolleger med lidt forskellige roller.

Du vil blive en del af et stærkt økonomiteam på 5 personer, hvor vi løfter i flok og hjælper hinanden. Vi arbejder i Microsoft Business Central, som stadig rummer masser af uudnyttede funktioner – og her vil du få en central rolle i at være med til at identificere og skabe forbedringer.

Den ene rolle

Dine faste opgaver bliver blandt andet:

  • Bogholderiopgaver som bogføring, afstemninger, fakturering, betalinger og opkrævninger
  • Hjælp og support til nogle af vores 20 frivillige kredsformænd og -kasserere
  • At identificere områder, hvor vi kan forbedre os
  • At hjælpe controlleren med afstemninger i hovedforeningen
  • Klargøring af materiale til årsregnskab

Derudover får du en vigtig rolle i at:

  • Bidrage til udvikling og automatisering af økonomiprocesser
  • Identificere forbedringsområder og beregne potentialet
  • Gøre det nemmere for både kolleger og frivillige at navigere i økonomien
  • Udnytte potentialet i Business Central og Excel til at skabe smartere løsninger

Den anden rolle

Dine faste opgaver bliver blandt andet:

  • Bogholderiopgaver som bogføring, afstemninger, fakturering, betalinger og opkrævninger
  • Hjælp og support til nogle af vores 20 frivillige kredsformænd og -kasserere
  • Administrere foreningens kontingenter, førerhundeøkonomi etc.
  • Klargøring af materiale til årsregnskab

Hvem er du?

Vi forestiller os, at du har en regnskabsuddannelse og nogle års erfaring fra en økonomifunktion. Måske har du allerede arbejdet med Business Central – eller er hurtig til at sætte dig ind i nye systemer. Det vigtigste er dog, at du er nysgerrig, hjælpsom og har lyst til både at løse rutineopgaver og tænke i forbedringer.

Vi ser gerne, at du:

  • Er regnskabsuddannet eller har tilsvarende baggrund
  • Har erfaring med bogholderi og måske også optimering af arbejdsgange
  • Er sikker i Excel og gerne har kendskab til Business Central
  • Trives i samarbejde, er god til at formidle økonomi til ikke-økonomer og har blik for helheden

Derfor skal du vælge os

Hos Dansk Blindesamfund bliver du en del af et meningsfuldt fællesskab med høj faglighed og hjertevarme kolleger. Vi har et stærkt sammenhold, lækker frokostordning, fitness, fleksible muligheder.

Arbejdsstedet er Handicaporganisationernes Hus – verdens mest tilgængelige kontorhus – lige ved Høje Taastrup Station.

Praktisk

Stillingerne er fastansættelser som økonomimedarbejder efter HK-overenskomst med start hurtigst muligt. Skriv gerne hvis du kun søger den ene rolle.

Send din ansøgning senest den 23. oktober til:

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Økonomi- og Regnskabschef Lasse Nørreskov på: