Nordea opretter Solsikkelinje
Som den første bank i Danmark har Nordea oprettet en solsikkelinje til kunder med et usynligt handicap.
I stedet for at ringe til det almindelige kundeservicenummer kan mennesker med usynligt handicap nu ringe på 70 22 13 14, hvis de vil have råd og hjælp fra banken. Det skriver Nordea Bank i en pressemeddelelse.
Solsikkelinjen er til dig, der har behov for at blive mødt med hensyn og forståelse i den anden ende.
”For mange mennesker med usynlige handicap kan telefonsamtaler være en ubehagelig eller ligefrem skræmmende oplevelse, fordi personen i den anden ende ikke er forberedt på, at samtalen måske kræver lidt ekstra tid og tålmodighed. Derfor giver det stor tryghed at vide, at man bliver mødt med forståelse, og at man kommer til at tale med en, der ved, at der måske er brug for ekstra hjælp”, siger Dorte Nørregaard, som er direktør i Videnscenter om handicap.
Hvis du ringer til den nye telefonlinje, behøver du ikke fortælle, at du har et handicap, da medarbejderne allerede ved, at der er behov for ekstra støtte. De ansatte i Nordeas kundeservice er nemlig blevet trænet i, hvordan de bedst muligt skaber ro og plads i samtalen. Samtidig tages der ekstra hensyn til, at blandt andre tal- og ordblinde kan have svært ved at håndtere numre med mange tal.
Det er Solsikkeprogrammet, der i samarbejde med Videnscenter om handicap har introduceret solsikkekonceptet i Danmark. Både Solsikkeprogrammet og Videnscenter om handicap har hjulpet Nordea med træning og udformning af rammerne for den nye Solsikkelinje.
Kontakt Solsikkelinjen: