Notas nye tastemenu gør det endnu nemmere at tilgå Notas services

Hvad enten man ringer for at få vejledning i undervisningsmateriale til sine læseudfordrede elever eller for at tale med Skole- og Studieservice om at få produceret studie- og eksamensmateriale, eller få boganbefalinger fra en bibliotekar, er det nu endnu nemmere for Notas medlemmer og deres tilknyttede kontaktpersoner, fagpersoner, lærere og undervisere at få kontakt til Nota.

Med introduktionen af en tastemenu, hvad der i fagsprog ofte kaldes IVR, kan Nota nu sikre sine brugere den mest optimale service: Tre indgange sender brugeren til enten Kontaktcenter og Support, Biblioteket eller Skole- og Studieservice.

Forventer hurtigere ekspedition

”Vi ser frem til at tage det nye system i brug. Vi forventer forkortet ventetid, fordi brugeren får mulighed for mere direkte kontakt. Blinde og stærkt svagsynede, ordblinde og vores andre brugere kan nu sendes direkte til den afdeling, de har brug for”, forklarer Jakob Arvad, chef for Kontaktcentret, der står for at implementere løsningen.

Hvis brugerens teknik driller, er det Kontaktcenteret og Support, man skal have fat i. Hvis det derimod omhandler boganbefalinger og udlån, er det Biblioteket, der står til rådighed, mens Skole- og Studieservice håndterer materiale- og eksamensfremstilling. 

Biblioteket står klar med anbefalinger

Selvom Nota er et digitalt bibliotek og klar på at tage de sidste nye teknologiske løsninger i brug, så er der stadig vaskeægte, levende bibliotekarer, som står klar til at lytte til medlemmernes læseønsker og kan byde ind med kompetent vejledning og råd til nye spændende læseoplevelser.

”Vi oplever, at mange brugere ringer ind for at få nye boganbefalinger, der måske er i tråd med, hvad de har læst tidligere. Eller også vil de gerne have helt nye input til læseoplevelser. Der sidder vi klar i biblioteket til at hjælpe vores medlemmer, fortæller Lene Harder, chef for Biblioteket og Skole- og Studieservice.