Legatansøgere

Hovedformål med behandlingen af dine oplysninger

Når du ansøger om legater og anden økonomisk hjælp, administrerer vi din ansøgning, herunder vurderer vi, om ansøgningen kan godkendes. Ydermere administrerer vi udbetalingen af den økonomiske støtte. Dine oplysninger kan også blive brugt til forskningsformål og til statistik. I disse tilfælde vil dine oplysninger blive anonymiseret.

Vi behandler følgende oplysninger om dig

  • Navn
  • Kontaktoplysninger
  • Bankoplysninger
  • Din ansøgning, som indeholder oplysninger om dine økonomiske forhold og civilstand

Herudover behandler vi særlige kategorier af oplysninger såsom:

  • Helbredsoplysninger
  • Journaloplysninger
  • Lægeakter
  • CPR-nummer
  • Andre oplysninger, du selv oplyser i ansøgningen.

Sletning og opbevaring af oplysninger

Godkendte ansøgninger opbevares i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, materialet vedrører, jf. bogføringsloven. Afviste ansøgninger opbevares i 2 år efter afgørelse.

Ved mangelfulde ansøgninger vil du have 6 måneder til at vende tilbage efter kontakt fra Dansk Blindesamfund, førend ansøgningen vil modtage et afslag.

Herefter opbevares oplysninger anonymt til brug for statistik.