Bankservice for medlemmer i Dansk Blindesamfund
På denne side kan du læse om mulighederne for bankservice hos henholdsvis Danske Bank og Nordea.
Opdateret juni 2024
Danske Bank
Dansk Blindesamfund og Danske Bank har indgået en aftale om, at medlemmer af Dansk Blindesamfund kan bestille en konto i Danske Bank med en række særlige ydelser for blinde og svagsynede.
Konto i Danske Bank:
For at få glæde af de særlige ydelser for blinde og svagsynede skal du tilmelde dig Danske Banks kundeprogram og vælge kundepakken Danske Hverdag+, der beskrives nedenfor.
Hvad er Danske Banks kundeprogram?
Kundeprogrammet bygger på forskellige løsninger til forskellige kunder: Enkle, gode løsninger til dig, der kun bruger os til den daglige økonomi, og særligt gode løsninger til dig, der betror os flere forretninger. Jo flere forretninger du har hos os, jo flere fordele får du.
Hvad indeholder kundepakken Danske Hverdag+?
- Betalingskortene Visa/Dankort og MasterCard Direct uden årligt kortgebyr (efter kreditvurdering).
- Kreditkortet MasterCard Basis uden årligt kortgebyr (efter kreditvurdering).
- Kassekredit på op til 50.000 kroner uden etableringsomkostninger (efter kreditvurdering).
- Gebyrfri veksling af kontant rejsevaluta.
- Danske Netbank uden årligt gebyr. Her kan du blandt andet betale regninger uden gebyr.
- Gebyrfri hævning i pengeautomater.
- Tast selv service, hvor du via telefonen får adgang til din saldo og de sidste kontobevægelser.
- Det antal konti, du ønsker – uden årligt gebyr.
Til denne kontoform findes der ingen tillægsydelser i form af rabat på restauranter m.v.
De særlige ydelser for Dansk Blindesamfunds medlemmer:
- Gebyrfri bestilling af værdibrev med kontanter en gang om måneden. Værdibrevet leveres fredage. Ekstra leveringer koster 75 kr. pr. gang.
- Indsendelse af indbetalingskort til betaling i en portofri kuvert. Hvis det er muligt, tilmelder Danske Bank indbetalingskortet til Betalingsservice.
- Indsendelse af betalingsordre i punktskrift, almindelig skrift eller pr. telefon på 70 10 02 99.
- En månedlig kontoudskrift i punktskrift eller storskrift.
Hvad koster kontoen i Danske Bank?
Det koster ikke noget at tilmelde sig Danske Banks kundeprogram. Prisen for Danske Hverdag+ er mellem 0 og 120 kr. kr. i kvartalet, afhængigt af dit forretningsomfang med Danske Bank.
Ønsker du flere oplysninger?
Har du spørgsmål til oprettelse af kontoen, skal du kontakte Medlemsservice.
Du er også velkommen til at ringe til Danske Bank på 70 10 02 99 mellem kl. 8 og 16. Her kan du også få flere oplysninger om de særlige ydelser for blinde og svagsynede, du får som følge af aftalen med Dansk Blindesamfund.
Ringer du uden for åbningstiden, bliver du viderestillet til Danske Banks døgnåbne kundeservice, hvor du ikke kan være sikker på, at få den rette vejledning.
Nordea telefonbank-løsning
Nordea tilbyder en særlig service for medlemmer af Dansk Blindesamfund, der tidligere har anvendt bankens telefonbank-løsning.
Nordea-kunder, der er medlemmer af Dansk Blindesamfund, kan derfor fortsat ringe til telefonbank-nummeret 70 13 00 24 og få personlig betjening. Den personlige betjening kan give oplysninger om banksaldo og bevægelser, samt hjælpe med at overføre penge mellem egne og andres konti. Alt sammen uden at man skal betale gebyr, hvilket man ellers skal som Nordea-bankkunde. Man skal ved hvert opkald gøre opmærksom på, at man er medlem af Dansk Blindesamfund. Derudover skal man kunne svare på kontrolspørgsmål. Dette for at banken kan sikre, at man er den rette person.
Bemærk, at aftalen kun gælder kunder, der i forvejen har haft den særlige telefonbank-løsning.